Vernieuwde sportieve structuur voor de RSCA Women

Dave Mattheus neemt de rol van Director RSCA Women op zich, Dennis Moerman wordt hoofdcoach

Na een historische zevende titel op rij voor onze RSCA Women, blijft Royal Sporting Club Anderlecht verder inzetten op de professionalisering van het vrouwenvoetbal. Met onder meer een uitbreiding van de staf, trainingen overdag, een hervorming van de jeugdopleiding, internationale vriendschappelijke wedstrijden, en nu ook het ‘Stellar’ programma ondernam de club vorig seizoen al verschillende stappen om zijn professionele werking uit te diepen. Om de ambities van de club verder kracht bij te zetten, wordt het nieuwe seizoen aangevat met een nieuwe sportieve structuur.

Dave Mattheus zal vanaf dit seizoen fungeren als Director RSCA Women. Hij zal zich toeleggen op het sportieve beleid van de RSCA Women op lange termijn. Onder zijn verantwoordelijkheden vallen onder meer de rekrutering van nieuwe speelsters, de verdere uitbouw en het internationale karakter van de jeugdopleiding en projecten zoals het Stellar-programma. Stellar is een structureel programma dat erop mikt om het vrouwenvoetbal in België verder te ontwikkelen en de talenten van de toekomst te ontdekken. Daarvoor is RSCA Women een samenwerking aangegaan met alvast 6 partnerclubs in België.

Dave Mattheus, Director RSCA Women

Dave Mattheus geeft het stokje als hoofdcoach van de RSCA Women door aan Dennis Moerman. Dennis is sinds vorige zomer aan de slag bij de RSCA Women als assistent-coach en vormde meteen ook een belangrijke schakel tussen de jeugdteams, de beloften en het eerste elftal van onze RSCA Women. Voorheen was Dennis al hoofdcoach van Club YLA en werkte hij onder meer bij KAA Gent Ladies en Zulte Waregem. Nu zal hij dus het hoofdtrainerschap van het eerste elftal van de RSCA Women op zich nemen.

Dennis Moerman, hoofdcoach RSCA Women

Verder zal de omkadering van de eerste ploeg van RSCA Women bestaan uit Goalkeeper Coach Gilles Dhont, Performance Coach Davy Provoost, Assistant Coaches Davy Belis & Farid Goreishvand, Video Analyst Nico Van Den Branden, Physiotherapist Charlotte Neesen, Revalidation Coach Pepijn Vermassen, dokter Kris Vollon, Kit Manager René Havet en team manager Kim Baeyens.

Dave Mattheus – Director RSCA Women:

“We zijn het aan onszelf en aan het vrouwenvoetbal in België verplicht om te blijven werken aan de verdere professionalisering en ontwikkeling. Dit is een volgende logische stap. Ik heb enorm genoten van mijn twee seizoenen als hoofdcoach en de twee kampioenschappen die we met de RSCA Women hebben binnengerijfd. Ik ga er evenzeer van genieten om mezelf te kunnen toeleggen op de bredere werking van het vrouwenvoetbal bij RSCA en heb het volste vertrouwen in Dennis als hoofdcoach en in de bredere omkadering waarvan onze speelsters op dagelijkse basis kunnen genieten.”

Hoofdcoach Dennis Moerman:

“Mijn rol verandert, maar de ambities blijven dezelfde om in België prijzen te pakken en in Europa meer en meer een rol van betekenis te spelen. Ik ben vereerd om in het rijtje voorgangers te komen die stuk voor stuk het vrouwenvoetbal bij RSC Anderlecht hebben gebracht tot waar het nu staat. Ik kijk er naar uit om, samen met speelsters en staf, er alles aan te doen om de legacy van deze geweldige club verder uit te bouwen en bij te dragen aan nieuwe, sportieve successen in de toekomst.”

CEO Sports Jesper Fredberg:

"We zijn erg tevreden dat Dave klaar is voor de volgende stap, zowel op persoonlijk vlak voor hem als vanuit het perspectief van de club. Dave heeft een grote impact gehad op de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal bij onze club. Daarom is dit een logische en natuurlijke overgang om ervoor te zorgen dat hij de RSCA Women kan blijven verbeteren richting de toekomst. We hebben er ook alle vertrouwen in dat Dennis een goede opvolger zal zijn als hoofdcoach. We kijken ernaar uit om getuige te zijn van de verdere ontwikkeling van het vrouwenvoetbal in de komende jaren.”

Mathias Declercq

Press & Communication Manager, RSC Anderlecht