Anders Dreyer versterkt RSC Anderlecht

De Deense winger tekent een contract tot 2027 bij paars-wit

De eerste transfer van de wintermercato is een feit. RSC Anderlecht versterkt zich met de Deense winger Anders Dreyer. De 24-jarige flankaanvaller komt over van FC Midtjylland en tekent een contract van 4,5 seizoenen.

Dreyer begon zijn carrière bij Esbjerg, waar hij in zijn eerste volledige seizoen de promotie naar de Deense Superliga mee behaalde. Na tussenstops in de Nederlandse Eredivisie bij Heerenveen en Brighton in de Premier League, kwam Anders bij Midtjylland terecht. Daar ontpopte hij zich tot een ware revelatie.

In 100 wedstrijden voor Midtjylland wist Anders Dreyer 35 keer te scoren en deelde hij 29 assists uit. Hij onderscheidt zich door zijn technisch vermogen op de kleine ruimte en een gevaarlijk afstandsschot.

CEO Sports Jesper Fredberg:

"Dit was een unieke kans om een speler als Anders binnen te halen. Anders is een echte team player, hij is beslissend en heeft veel individuele kwaliteiten. Als hardwerkende en slimme speler is hij even goed zonder bal. Hij is jong, maar heeft wel al veel ervaring op zijn teller. En bovenal passen zijn kwaliteiten perfect bij de speelstijl die we bij de club aan het implementeren zijn. We hebben Anders ook leren kennen als iemand met een goede mentaliteit, wat voor ons ook belangrijk is."

Velkommen, Anders.