Brussel - hoofdstad voor talent.
RSCA en DAMSO uiten hun gedeelde liefde voor Brussel en haar talent.
De samenwerking tussen de grootste club en de grootste artiest van het land resulteert in een uniek shirt - een viering van Brussel als hoofdstad voor talent. Brussel is de hoofdstad van voetbal, sport, gastronomie, cultuur, muziek, mode en veel meer. De X in het hart van het zwart en gouden design verwijst naar BXL en naar een divers getalenteerde stad - van artiesten tot atleten.
RSC Anderlecht staat voor talent. Synoniem voor de ontwikkeling van het potentieel van beloftevolle spelers. De rol die de hoofdstad, als vruchtbare grond voor talent, daarin speelt is onmiskenbaar. Kijk naar de vele jonge Brusselse spelers die van Neerpede hun thuis maken en later het eerste team integreren. Van Marco Kana, Anouar Ait El Hadj, Zeno Debast, Mario Stroeykens, Noah Sadiki en Killian Sardella tot Julien Duranville en de velen die zullen volgen.
DAMSO is een icoon van de Belgische muziekscene. Gouden, platina en diamanten albums. Met ruim 275 miljoen streams is hij de meest gestreamde Belgische artiest van de afgelopen 5 jaar. DAMSO liet zich opmerken met eerste hits zoals BruxellesVie en recente samenwerkingen met Angèle, Lous & The Yakuza, Aya Nakamura en Selah Sue. DAMSO groeide uit tot een immens populaire en inspirerende artiest voor een jonge en diverse generatie in Brussel, België en ver daarbuiten.
De samenwerking tussen RSCA en DAMSO is gebaseerd op onze gedeelde ambitie om jong talent te bereiken en te inspireren. Om ook de wereld van RSCA verder uit te bouwen binnen en buiten het voetbal. Deze eerste samenwerking uit zich in een gezamenlijk ontworpen collectie. Een startschot waarbij club en artiest zullen focussen op het ontwikkelen van jong talent. Met onder meer de aanleg van een nieuw terrein voor voetbal en andere straatsporten in de stad. Meer daarover later.
Het zwart-gouden BXL shirt van JOMA zal Brussel in de Europese wedstrijden van RSC Anderlecht op de kaart zetten. Het shirt zal nu donderdag voor de eerste keer gedragen worden in de langverwachte eerste Europese wedstrijd. De collectie is beschikbaar in de fan- en webshop van RSC Anderlecht.
De campagne werd door twee van de meest beloftevolle creatieve talenten uit de hoofdstad gemaakt. De video is van de hand van regisseuse Heleen Declercq, de fotografie van Jules Emile.
Talent
Production Company: Initials LA
Director: Heleen Declercq
Producer: Sarah Theys & Emma Cornut
DOP: Fabrice Parent
1AC: Jesper Rey
Edit: Ward Geerts
Grading: Xavier Dockx
Sound design & Mix: Studio Henri
Photography: Jules Emile
Designer: Romain Garcin
Girls: Lyna, Wassila, Zoe, Gabriella, Sarah, Emma
Bikers: Andrei, Julian, Joe
Music producer and artist: Demna, Kobo
Location: ICP Studios
Players RSCA: Marco Kana, Zeno Debast, Mario Stroeykens
Painter: Carl Cash Knight