Felice Mazzù is de nieuwe coach van RSC Anderlecht

Welkom, Felice

Royal Sporting Club Anderlecht heeft een akkoord bereikt met Felice Mazzù. Mazzù wordt de nieuwe coach van paars-wit en tekende een contract van onbepaalde duur. Hij start de voorbereiding van het nieuwe seizoen met de spelersgroep op 20 juni op Neerpede.

Felice Mazzù zette zijn eerste stappen in de hoogste voetbalklasse bij Sporting Charleroi en later KRC Genk. In 2020 werd Mazzù coach van Royale Union Saint-Gilloise. Met Union werd hij meteen kampioen in 1B en dwong hij de promotie naar 1A af.Afgelopen seizoen wist Mazzù de Unionisten na een knap seizoen naar een tweede plek in het eindklassement te loodsen. Mazzù werd vorig jaar bekroond met de Trofee Raymond Goethals.

Dit jaar werd de coach op het gala van de Gouden Schoen voor de tweede keer in zijn carrière onderscheiden als Trainer van het Jaar. En hij mag zich na vorige week ook Jupiler Pro League Coach van het Jaar noemen.

Felice Mazzù - coach RSC Anderlecht

“Ik zal de twee unieke seizoenen bij Union Saint-Gilloise nooit vergeten. Ik wil er de spelers, staf en directie bedanken die me de kans hebben gegeven om het project uit te werken.”

​“Op mijn 56ste heb ik ongelooflijk veel zin om een nieuwe uitdaging aan te gaan. De ambities van Sporting Anderlecht bieden me een unieke kans die ik niet aan me voorbij mag laten gaan. Ik zal er verder werken op de fundamenten van een project, ingepast in de visie van de club en de verwachtingen van de fans. Het zal mijn taak zijn om de voetbalidentiteit en de stijl van het huis te koppelen aan resultaten, en jonge spelers te integreren en verder te ontwikkelen.”

​“Het is een eer om het embleem van deze club te mogen dragen, ik dank Wouter en Peter dan ook voor hun vertrouwen. Ik wil mijn ervaring en passie aanwenden om de grootste club van België terug te brengen naar de plek waar hij thuishoort. Ik kijk ernaar uit om de spelersgroep en de fans zo snel mogelijk te ontmoeten.”

Peter Verbeke - CEO RSC Anderlecht

“Felice Mazzù zal beschikken over een kern met spelintelligentie en voetballend vermogen. Met zijn focus op groepsdynamiek, agressieve pressing en aanvallende transitie moeten we een nieuwe dimensie toevoegen aan ons voetbal.”

Wouter Vandenhaute - voorzitter RSC Anderlecht

“RSC Anderlecht komt van ver terug, maar heeft zich de voorbije twee seizoenen wel telkens bij de beste vier geplaatst. De rangen binnen de club zijn opnieuw gesloten rond een sterk management, gesteund door stabiele aandeelhouders. De volgende stap is opnieuw prijzen pakken. En we zijn ervan overtuigd dat Felice Mazzù ons daarbij gaat helpen. Mazzù is een vakman en een uitstekende people manager. En hij brandt net als wij van ambitie om van Anderlecht opnieuw de nummer één van België te maken.”