Ian Burchnall wordt assistent-coach van het eerste team

De 40-jarige Brit versterkt de staf van de eerste ploeg

RSC Anderlecht versterkt de staf van de eerste ploeg met Ian Burchnall. De 40-jarige Brit wordt een van de assistent-coaches van hoofdcoach Brian Riemer. Ian zal het werk aanvatten van zodra de nodige administratieve vergunningen worden toegekend.

Ian proefde voor het eerst van het coachen bij de universiteitsploeg van Leeds, waar zijn wegen een eerste keer kruisten met Graham Potter. Ian engageerde zich ook als jeugdcoach bij Leeds United Football Club en Bradford City. In 2013 begon hij zijn trainerscarrière op het hoogste niveau als assistent-coach bij het Noorse Sarpsborg 08. Na een jaar trok hij naar de Noorse topclub Viking FK uit Stavanger, om er eerst twee jaar als assistent-coach onder Kjell Jonevret te werken. in 2016 nam hij voor het eerst over als hoofdcoach.

In de zomer van 2018 werd Ian aangesteld als hoofdcoach van Östersund, waar hij coach Graham Potter opvolgde. Daar bleef hij 2 seizoenen hoofdcoach om uiteindelijk in 2021 terug te keren naar zijn thuisland. In Engeland was hij de laatste jaren hoofdcoach bij Notts County en Forest Green Rovers.

Ian Burchnall:

"Toen ik het telefoontje van Anderlecht kreeg, hoefde ik niet lang na te denken. Ik ben erg trots om bij deze fantastische club aan de slag te gaan en ik kijk ernaar uit om mijn steentje bij te dragen aan dit boeiend project."

CEO Sports Jesper Fredberg:

"Met Ian voegen we nog een stukje van de puzzel toe aan onze trainersstaf. Hij zal een belangrijke rol spelen bij het verder implementeren en ontwikkelen van onze speelstijl. Dit was het juiste moment om hem aan te werven, zodat hij ons kan helpen om dit seizoen op een goede manier af te sluiten en ook te bouwen naar volgend seizoen toe."

Welkom, Ian.