Mario Stroeykens tekent bij tot 2024

De jonge aanvaller heeft een nieuw contract getekend

Een op en top ‘Made in Neerpede’ traject dat van RSCA Heizel naar de eerste ploeg van Sporting leidt. Dat is het verhaal van de nog steeds maar 17-jarige Mario Stroeykens. Een verhaal dat begon bij de U9 en nu een verlenging krijgt tot 2024.

Mario is een jonge aanvaller met veel technische kwaliteiten. Hij maakte zijn eerste minuten in het eerste elftal in januari 2021 en verzamelde afgelopen seizoen in 7 wedstrijden speelminuten.

Mario Stroeykens:

“Ik ben trots op mijn traject: ik begon aan dit avontuur op 8-jarige leeftijd en deze club heeft me sindsdien veel gegeven. Ik wil iets teruggeven aan de fans door mijn waarde te bewijzen bij de eerste ploeg. I’m ready for the next level.”

CEO Peter Verbeke:

“Net zoals voor een aantal andere jongeren zal het komende seizoen belangrijk zijn voor Mario zijn ontwikkeling. Ondanks zijn jonge leeftijd is Mario fysiek en technisch klaar om de concurrentie aan te gaan binnen de eerste ploeg. Hij zal de kansen krijgen om zich in de kijker te spelen, maar uiteraard zullen we hem de nodige tijd gunnen.”