MAUVE.: Een blik achter de schermen bij RSC Anderlecht

De eerste twee afleveringen van dit seizoen zijn nu te bekijken op RSCA.be/WatchMauve

MAUVE. is back. Dankzij deze fly-on-the-wall documentaire biedt RSC Anderlecht fans opnieuw een exclusieve blik achter de schermen. Vorig seizoen behaalde de ploeg een vierde plaats met een jonge generatie Made in Neerpede. Dit seizoen zoeken Vincent Kompany, Peter Verbeke en Wouter Vandenhaute naar de nodige stabiliteit in de ploeg. Nieuwe gezichten als Sergio Gómez, Wesley Hoedt en Joshua Zirkzee doen hun intrede, terwijl achter de schermen het bestuur werkt aan een broodnodige kapitaalsverhoging.

Het tweede seizoen van MAUVE., dat tot stand kwam in samenwerking met Woestijnvis en Telenet, bestaat uit vier afleveringen en twee themadocumentaires. Vertelstemmen Zwangere Guy (NL) en Frenetik (FR) nemen je mee achter de schermen.

De eerste twee afleveringen over de eerste helft van het seizoen 2021 - 2022 zijn vanaf 25 januari voor iedereen beschikbaar op RSCA.be/WatchMauve, met ondertitels in het Nederlands, Frans en Engels.

Aflevering 1 - 'Stability = success'

Met de intrede van spelers als Sergio Gómez, Kristoffer Olsson, Lior Refaelov, Benito Raman en Wesley Hoedt heeft Anderlecht een nieuwe basis gelegd voor de A-kern. Met deze langetermijncontracten maakt de club werk van meer stabiliteit voor de toekomst. De toptalenten Joshua Zirkzee (Bayern München) en Christian Kouamé (Fiorentina) worden gehuurd om dit seizoen de aanvalslinie te versterken.

In de eerste aflevering herbeleeft de kijker de Europese uitschakeling tegen Vitesse en de bijhorende teleurstelling in de kleedkamer. Ondanks de moeizame start vinden de troepen van Vincent Kompany wel snel hun ritme in de competitie. Na een ouderwetse 7-2 overwinning tegen KV Mechelen hangt er echter allesbehalve een feeststemming in de kleedkamer. Assistent-coach Craig Bellamy kondigt direct na het laatste fluitsignaal zijn vertrek aan in de kleedkamer om aan zijn mentale gezondheid te werken. Het vertrek van Craig is duidelijk een schok voor de groep, de coach en de hele kleedkamer.

Aflevering 2 - 'I would take a bullet for you'

De eerste seizoenshelft van paars-wit wordt getekend door ups en downs. Niet alleen de supporters roeren zich, ook in de kleedkamer is er heel wat discussie. De ommekeer komt er in de cruciale wedstrijd tegen Charleroi, waarna zowel onze coach als de spelers opgelucht ademhalen en de ploeg aan een sterke reeks begint.

Ook op financieel vlak is er goed nieuws. Onder impuls van voorzitter Wouter Vandenhaute slaagt de club er eindelijk in om de noodzakelijke kapitaalverhoging door te voeren. En er is nog meer: Peter Verbeke wordt op amper 39-jarige leeftijd de CEO van de club.

De eerste twee afleveringen van MAUVE. van dit seizoen zijn nu te bekijken op RSCA.be/WatchMauve.

Mathias Declercq Press & Communication Manager, RSC Anderlecht