Raad van Bestuur benoemt Wouter Vandenhaute officieel tot voorzitter RSC Anderlecht

Jos Donvil volgt Karel Van Eetvelt op als CEO

Op de eerste Raad van Bestuur van het nieuwe jaar van voetbalclub RSC Anderlecht, die in de vooravond is gehouden, is het voorzitterschap van Wouter Vandenhaute officieel bekrachtigd. Vandenhaute had die functie in juni aanvaard, maar moest eerst nog zijn aandelen in het spelersagentschap Let’s Play verkopen. Dat is tijdens de kerstvakantie gebeurd. Vandenhaute volgt nu dus ook officieel Marc Coucke op. Op dezelfde Raad van Bestuur heeft CEO Karel Van Eetvelt zijn ontslag aangeboden. Van Eetvelt verlaat op 1 april de club. Jos Donvil, die nu al de operationele leiding in de club had, volgt Karel op.

Wouter Vandenhaute : “Ik ben Karel dankbaar voor wat hij in het voorbije jaar voor de club heeft gerealiseerd. We zijn in zeer moeilijke omstandigheden moeten starten, Karel als CEO en ik als adviseur. Samen ontwikkelden we een duidelijk herstelplan, werkten we aan een betere interne structuur en zetten we ook een scherp sportief kader neer. Zonder Karel was dat op deze korte tijd nooit gelukt. Sinds ik voorzitter ben geworden, is onze rolverdeling veranderd, en nu ik officieel benoemd ben, heeft Karel beslist om terug te treden."

Karel Van Eetvelt : “Ik verlaat straks deze job, maar neem geen afscheid van de club. Samen met een fantastisch team van medewerkers heb ik me in het voorbije jaar ingezet om de club van mijn hart terug in beter vaarwater te krijgen. We mogen blij zijn met waar we vandaag staan, maar de weg is nog lang. Ik wens iedereen bij de club uit de grond van mijn paars-witte hart moed en volharding om te geraken waar Anderlecht thuis hoort: aan de top. Voor Anderlecht mogen werken was een jongensdroom. Het blijft voor altijd de club van mijn hart en ik zal ze blijven steunen waar mogelijk. Ik ga de huidige leiding de komende maanden helpen om de overgang vlot te laten verlopen. Ik ga de tijd nemen om over mijn toekomst na te denken.”

Jos Donvil: "Ik ben enthousiast dat ik mee kan helpen aan het verder uitbouwen van de club op de ingeslagen weg. Samen met Wouter en Peter neem ik de challenge op om onze club te helpen de plaats terug in te nemen waar ze thuis hoort, namelijk aan de top. Ik wil Karel bedanken voor alles wat hij in het voorbije jaar voor de club heeft gedaan."

Tot slot hebben de bestuurders van RSCA ook verslag uitgebracht over een oplossing voor de nodige financiële stabiliteit. De gesprekken tussen de aandeelhouders verlopen constructief en kunnen wellicht binnenkort afgerond worden. De Raad van Bestuur heeft Karel Van Eetvelt en Wouter Vandenhaute ook nadrukkelijk bedankt voor de serene sfeer waarin ze de club in het afgelopen moeilijke jaar hebben geleid.