RSC Anderlecht bedankt Luc Nilis voor zijn bezoek en inzet, maar vindt geen akkoord

Luc Nilis werd uitgenodigd om twee weken lang in Neerpede de A-kern mee te volgen en zijn expertise te delen met de sportieve staf. Vandaag was de laatste dag van die twee weken. Die verliepen goed, waarop RSCA en de clublegende plaatsnamen rond de tafel om een verdere samenwerking te bekijken.

Na een unaniem positieve evaluatie van zijn verblijf deden we een concreet voorstel en zochten we een akkoord om Luc langer bij ons te houden”, vertelt Karel Van Eetvelt, CEO van RSC Anderlecht. “De financiële verwachtingen en de inspanningen die de club op dit moment kon doen, bleken daarbij spijtig genoeg te ver uiteen te liggen. Toch willen we hem bedanken voor zijn inzet en hem het allerbeste wensen in zijn zoektocht naar een nieuwe uitdaging.

Luc Nilis: “Ik heb van deze twee weken genoten en wil RSCA ook bedanken voor de kans die ik kreeg. Vincent Kompany en zijn staf werken enorm hard en bijzonder professioneel, het was aangenaam om kennis te maken. Ik wens paars-wit alle succes toe voor de rest van dit seizoen. We lopen elkaar in de toekomst zeker nog tegen het lijf. Anderlecht zal altijd ‘thuis’ blijven voor mij.