RSC Anderlecht en Telenet stuwen het vrouwenvoetbal vooruit

RSC Anderlecht neemt meer dan ooit een voortrekkersrol in het vrouwenvoetbal. De RSCA Women leiden momenteel ongeslagen het klassement, daar stopt de ambitie van de club niet. Voor ambitieuze plannen zijn ambitieuze partners nodig. Telenet schaart zich als main partner achter het project RSCA Women.

Het vrouwenvoetbal verovert wereldwijd steeds meer een plaats in de harten van voetbalfans. Zo zet UEFA vol de schouders onder het project en ook in België zet de KBVB daadkrachtige initiatieven in de steigers. Getuige daarvan is de kandidatuur om het WK 2027 te organiseren, samen met Nederland en Duitsland. Het is een evolutie waarin RSC Anderlecht mee voorop wil lopen. Dat doet paars-wit door te investeren in een sterke vrouwenploeg met ambities die verder reiken dan de nationale competitie. De club neemt ook een maatschappelijke rol op, met straffe stemmen, gezichten en ambassadrices als rolmodel voor jonge meisjes.

Bij een ambitieuze vrouwenploeg hoort een ambitieuze partner. RSC Anderlecht stelt met veel enthousiasme Telenet voor als nieuwe main partner van het vrouwenvoetbal van paars-wit. Telenet is een partner met een hart voor voetbal en een gedeeld geloof in de maatschappelijke en sportieve kracht van de RSCA Women. Zo zal het zich samen met de club oa richten op een aantal initiatieven die meer inclusie en diversiteit nastreven voor meisjes in het voetbal in Brussel.

De samenwerking tussen RSC Anderlecht en Telenet loopt voor minstens drie seizoenen en werd vandaag officieel afgetrapt in het Lotto Park met de winnares van de Gouden Schoen Tine De Caigny. De nieuwe shirts zullen zaterdag voor het eerst gedragen worden in een oefenwedstrijd op en tegen AFC Ajax.

Jos Donvil, CEO RSC Anderlecht

“Dit is een fantastische doorstart voor het volledige project. Een project dat ver buiten de lijnen van het voetbal wil reiken, zeker voor meisjes in en rond Brussel. Samen met Telenet nemen we een engagement op om het vrouwenvoetbal in België nog meer op de kaart te zetten.”

John Porter, CEO Telenet

We zijn uitzonderlijk trots om deze samenwerking met RSC Anderlecht op te starten en om mee de groeiende populariteit van het vrouwenvoetbal te ondersteunen, waarvan deze club een voorloper is in België. Diversiteit en gelijke kansen zijn waarden die wij steeds vooropstellen bij Telenet, niet alleen in onze organisatie, maar ook in de projecten die we dagelijks ondersteunen. We zijn ervan overtuigd dat sport een uitstekend instrument is om dit uit te dragen. Ook omdat we graag gekend willen zijn bij een Brussels publiek is RSC Anderlecht de perfecte partner.”

Contact RSCA

Sophie M'Sallem ([email protected]) - ‭+32 492 82 67 07‬