RSCA BOUWT STADIUM MOBILITEIT VERDER UIT : partnership met Uber

RSCA BOUWT  STADIUM MOBILITEIT VERDER UIT : partnership met Uber

Enkele maanden peilde RSC Anderlecht naar de mening van de trouwe fans en vroeg hen onder méér welke verbeteringen konden doorgevoerd worden om de wedstrijdbeleving en het stadionbezoek te optimaliseren. De grote meerderheid van de respondenten stelde dat mobiliteit en het gebrek aan parkings één van de grootste struikelblokken zijn om naar het Constant Vanden Stock af te zakken.

RSC Anderlecht ging hiermee aan de slag en testte tijdens de thuiswedstrijden tegen Standard Luik en Club Brugge een gratis parking (met gratis shuttles) uit voor de fans. Het succes was overweldigend. Daarom biedt RSC Anderlecht voor de thuiswedstrijden van de play-offs gratis parking aan op de site van de Decathlon in Anderlecht en gratis shuttles van en naar het stadion.

Vandaag breidt RSC Anderlecht de mobiliteitsmogelijkheden nog wat uit: de club gaat in zee met het technologiebedrijf Uber. De fans kunnen, vanaf de eerste thuiswedstrijd nu zondag tegen KAA Gent, via de Uber App, beroep doen op de dienst om veilig afgezet en opgepikt te worden aan specifieke drop-off zones rond het Constant Vanden Stock stadion.

Dit partnership met Uber biedt een oplossing aan het mobiliteitsprobleem, biedt ook een betere connectie aan met het openbaar vervoer en is bovendien de manier om dronkenschap achter het stuur te vermijden. “We streven permanent naar verbeteringen in de fan beleving. Een vlotte mobiliteit is een belangrijke factor. Ik ben erg tevreden met dit akkoord. Uber biedt een alternatief aan fans om beter, vlotter en meer bewust het stadion te bereiken,” aldus Roger Vanden Stock, Voorzitter van RSC Anderlecht.

RSC Anderlecht is, na Manchester United, Rapid Viennna en LOSC, de vierde club in Europa waarmee Uber in zee gaat. De digitale oplossingen die Uber biedt inzake mobiliteit is inmiddels in 450 steden van toepassing.

‘We zijn erg tevreden met de samenwerking met RSC Anderlecht, een club die al een eeuw in de stad voetbalt. Dat Fans zich vlot en comfortabel van en naar het stadion kunnen verplaatsen is erg belangrijk voor de ervaring van de supporters. Uber maakt het hen ook makkelijker om aansluiting te vinden met het openbaar vervoer. Uber biedt bovendien de oplossing om het gebruik van de wagen te beperken en dronkenschap achter het stuur te vermijden,” aldus Joost Verdiesen, General Manager Uber Belgium.