RSCA Futsal: een stijlvolle start dankzij de galamatch tegen SL Benfica

RSCA Futsal trapt het eerste seizoen in paars-wit af in stijl met een galamatch tegen een van de beste futsal teams ter wereld. Op zaterdag 3 september reist SL Benfica af naar het spiksplinternieuwe Belleheide Center. Algemeen manager Lieven Baert en Kenneth Bornauw, COO van RSC Anderlecht, namen dinsdagmiddag het woord tijdens een persconferentie in de nieuwe zaal.

De galawedstrijd tegen SL Benfica, achtvoudig kampioen in Portugal en winnaar van de UEFA Futsal Cup, is de openingswedstrijd van het nieuwe verhaal van RSCA Futsal. Royal Sporting Club Anderlecht ging daarvoor de samenwerking aan met het voormalige FP Halle-Gooik. De recordkampioen van het Belgische voetbal slaat zo de handen in elkaar met de ploeg die aan de top van het Belgische futsal staat en ook in Europa respect afdwingt.

RSCA Futsal kende alvast een geslaagde voorbereiding en rijfde vorig weekend al de Supercup binnen na een 8-1 zege tegen Charleroi. Het haalde ook al drie Europese topspelers binnen, met Maximiliano Rescia (Argentijns wereldkampioen) en Fits en Diego Roncaglio, twee Braziliaanse internationals die overkwamen van SL Benfica, de tegenstander van zaterdag.

Tijdens de persconferentie werd ook het Belleheide Center voorgesteld aan de pers. De nieuwe thuishaven is gelegen in Roosdaal, op zo’n 15 kilometer van het Lotto Park. Het biedt plaats aan 1.200 supporters, voldoet aan alle Europese normen en zal paars-wit van kop tot teen ademen. De ploeg van coach Luca Cragnaz beschikt dus over alle comfort om de steile ambities in België en Europa waar te maken.

Kenneth Bornauw, COO RSC Anderlecht:

“RSC Anderlecht is niet alleen de recordkampioen in het Belgische voetbal, maar heeft historisch ook altijd een voortrekkersrol gespeeld. Met de A-ploeg in het mannenvoetbal, met de uitbouw en begeleiding van jong talent en met 5 titels op een rij voor onze RSCA Women. Tegelijkertijd vindt onze club het belangrijk om te blijven innoveren. RSCA Futsal past perfect in dat kader. We willen onze bijdrage leveren en onze expertise ter beschikking stellen voor de verdere ontwikkeling van deze mooie sport. En dat doen we met een ploeg die, zoals het RSC Anderlecht betaamt, aan de top van het Belgische futsal speelt en meteen aansluiting wil zoeken bij de Europese top.”

General Manager Lieven Baert:

“De ambities zijn duidelijk: enerzijds zal RSCA Futsal voortbouwen op de voorbije jaren en willen we in België blijven prijzen pakken. Daarnaast willen we een volgende stap zetten door ook in Europa ons te meten met de groten der aarde. We hebben onze kern dit seizoen versterkt met enkele ervaren internationals en we willen, ook dankzij de expertise van RSC Anderlecht, samen nieuwe successen bereiken. Daar is de wedstrijd van deze zaterdag, de galamatch tegen het grote Benfica, het perfecte startpunt voor.”

Er zijn nog tickets beschikbaar voor de wedstrijd tegen Benfica, zaterdag 3 september om 18u in het Belleheide Center. Alle informatie is te vinden op ticketing.rsca.be.

Journalisten die de wedstrijd willen bijwonen, kunnen dat op vertoon van hun perskaart of kunnen zich aanmelden via e-mail op [email protected]