RSCA in exclusieve shirts ten voordele van de RSCA Constant Vanden Stock Foundation

De RSCA Constant Vanden Stock Foundation wil het leven beter maken van mensen die het moeilijk hebben.  Zo zet de Foundation zich wekelijks in tegen schoolverzuim door elke woensdagmiddag oefensessies te organiseren voor meer dan 300 meisjes en jongens in Brusselse gemeenten. De Foundation ondersteunt ook een eigen elftal van slecht zienden.

Om die brede steun mogelijk te maken zal het eerste elftal van RSC Anderlecht zondag in de eerste helft voetballen in speciale shirts die op 22 mei geveild zullen worden tijdens het jaarlijks gala ten voordele van de RSCA Constant Vanden Stock Foundation. De actie kwam tot stand dankzij de medewerking van onze hoofdsponsors BNP Paribas Fortis en Proximus.

“We zijn trots om vandaag onze plaats op de shirts van Anderlecht waar ons logo al 30 jaar aanwezig is, af te staan aan de Constant Vanden Stock Foundation. Immers, reeds vele jaren geeft onze BNP Paribas Fortis Foundation eenzelfde concrete invulling aan ons engagement naar kinderen en jongeren in moeilijkheden”, aldus Max Jadot, CEO BNP Paribas Fortis.

Dominique Leroy, CEO van Proximus is het daarmee eens. “Vandaag geeft Proximus met plezier zijn plaats op de RSCA shirts op, ten voordele van de Constant Vanden Stock Foundation die zich inzet voor kinderen en jongeren in moeilijkheden. De Proximus Foundation zet zich op haar beurt via het Digitalent initiatief in voor vroegtijdige schoolverlaters.”

“Wij danken Proximus en BNP Paribas Fortis om het shirt aanstaande zondag een helft helemaal vrij te maken ten voordele de RSCA Constant Vanden Stock Foundation. Die hulp bewijst dat onze commerciële partners méér zijn dan sponsors, zij maken deel uit van de RSC Anderlecht familie. Hun steun zal ons helpen om nog meer middelen vrij te maken voor jongeren en minder jonge mensen te helpen hun dagelijks leven te verlichten. RSC Anderlecht wil de lokale gemeenschap structureel ondersteunen en het succes van alle initiatieven toont aan de club een verschil kan maken in Brussel en België”, aldus Mijnheer en Mevrouw Roger Vanden Stock.

Een exclusief getekend “Foundation shirt” van Olivier Deschacht zal aan de fans aangeboden worden via de sociale media van RSC Anderlecht.