Sebastiano Esposito wordt gehuurd van Internazionale

RSC Anderlecht heeft er een spits bij: de Italiaan Sebastiano Esposito (20) wordt voor één seizoen gehuurd van Inter, met optie tot aankoop.

Sebastiano doorliep de jeugdreeksen bij Club Napoli en Brescia voor hij in 2014 de stap zette naar de U17 van Internazionale. De jonge centrumspits maakte in 2019 zijn debuut voor de eerste ploeg in de Europa League. Hij kroonde zich zo op 16-jarige leeftijd tot de jongste speler die ooit in een Europese competitie aantrad voor de hoofdmacht van Inter. In het seizoen erop vierde hij ook zijn debuut in de Champions League en wist hij bij zijn eerste basisplaats in de Serie A meteen de netten te laten trillen.

Sebastiano speelde 15 wedstrijden voor de eerste ploeg van Inter en bracht het seizoen 20/21 op uitleenbasis door bij SPAL en Venezia. Het afgelopen seizoen speelde hij voor het Zwitserse FC Basel, waar hij 7 doelpunten en 9 assists liet noteren.

Sebastiano Esposito:

"Ik kijk er erg naar uit om dit seizoen voor RSC Anderlecht te spelen. Ik heb alleen maar goede dingen gehoord over deze club en de manier waarop ze erin slagen om jonge vooruitzichten te ontwikkelen. Ik ben ook blij dat ik vroeg in de voorbereiding bij de groep kan aansluiten, op die manier kunnen we ons samen klaarstomen voor de start van het seizoen."

CEO Peter Verbeke:

“Sebastiano is een jonge spits met een groot potentieel. Hij beschikt over een groot technisch vermogen, is intelligent, denkt snel en kan zowel scoren als laten scoren. Hij is sterk in de combinatie en kan ook zelf iets creëren. Allemaal kwaliteiten die goed matchen met het DNA van RSCA.”