Vincent Kompany wordt de volgende 4 seizoenen hoofdcoach van RSC Anderlecht

Vincent Kompany wordt de volgende 4 seizoenen de coach van RSC Anderlecht. Hij stopt als speler en zal de sportieve staf leiden.

Vincent Kompany licht zijn beslissing toe: “Ik wil mij volledig aan mijn rol als coach wijden en heb daar 100% van mijn tijd voor nodig. Daarom stop ik als voetballer. Onze ambitie blijft dezelfde. Onze visie en honger blijven dezelfde. Ik wil hier minstens 4 seizoenen blijven en bewijzen dat Anderlecht modern voetbal kan brengen, met resultaten. Ik wil Franky bedanken voor al zijn hulp de afgelopen tijd.
Dit was zoals iedereen wist vanaf het begin ons plan. Het moment komt misschien wat sneller dan verwacht, maar dat Vincent zich voor 4 seizoenen verbindt aan de club als coach is fantastisch nieuws voor de club, de supporters en onze spelers”, vertelt een enthousiaste Karel Van Eetvelt, CEO van RSC Anderlecht.
Peter Verbeke, sportief directeur, wil de ingeslagen weg doortrekken: “Ik wil Franky bedanken voor alles wat hij voor het team gedaan heeft. Samenwerken met hem en Vincent was een absoluut plezier. De visie blijft dezelfde: modern en technisch verzorgd voetbal brengen. Daar blijven we op inzetten, van de jeugd tot de A-ploeg.”

Nu zondag 23 augustus maakt Vincent Kompany zijn debuut als hoofdtrainer van paars-wit in de thuiswedstrijd tegen Moeskroen. Hij zal dit seizoen de Pro Licence-cursus volgen.

Download de foto's en de video